~HiDupKu & MaTikU KeRanA ALLAH~

“Kejayaan hakiki dalam menuntut ilmu adalah keberkatan dari pemilik ilmu tersebut"

Tuesday, October 6, 2009

Menyusuri Ranjau Kehidupan

Assalamualaik semua... salam 1 malaysia(spe nk jwb? m'sia xde mulut)

hm.. 1stly, xde benda pn nk tulis, tajuk jer poyo lebih..(hihi)..

19/2/88 : ade budak yg sgt comey terlahir kedunia yg fana... (subhanallah, comey ny makhluk tuhan yg br lahir ni...)

kira2 4 bln kmudian : da pandai mniarap dia....xputus2 asa dia nk bergolek2 kiri kanan..puas bergolek2 nk melunjur la plk.. da pandai cikit satu umah dia selongkar...puas la mak nk kn simpan semua barang yang agak berbahaya....

setahun kemudian: da pandai berjalan .. banyak kali jatuh pun bangun jgk nak berjalan.. x kenal give up agaknya time tue kan...

13/8/90 : ade sorg lagi baby lahir.. adik kepada baby comel kat atas td.... time ni baby kt ats tu dalam 2 tahun stengah.. kalu org tanya dia, apa kenangan yg boleh di ingat ketika kecil..ni la kenangan nya.. time umo 2 1/2 thn.. dapat adik laki sorang.. satu2 ny ad yg aku ad(ooppss, da tergtau la plk bdk comey tue ak..ihikz)

Dec 1993 : Melangkah kaki ke dunia baru...masuk tadika.. cuba teka tadika mana? hihih...aku dihantar ke PASTI... pki la bj hijau pucuk pisang time tue.... pki tudung pn senget..huhu... tp still comey jgk...(uish perasan sungguh)

1994 : masuk tahun satu... time ni aku dok sbelah Anas @ khalil x cilap, x ingat da.. guru kelas time ni cikgu norlida rasa nya... mcm biasa kehidupan time budak2... masuk darjah 3 aku lulus PTS, sok masuk la aku darjah 5 .. so xde la kehidupan darjah 4.. aku kenal kawan2 baru.. time ni mmbr ak yang rapat, syuhada n shuhada... geng2 seperjuangan kalu g pertandingan pape adalah izzat(doc to be), kiroh(nurse to be) n nasir.. nasir ni aku xtau apa cter dia...izzat tu dia yang ajr aku main chess dulu..hehehe... so ak masih ingat dia..

alamak terlupa plak nk cter aktiviti kt skul ni, ak pengawas skul(bdn kecik jer time tu cmne nth terpilih).. ak join kelab lukisan.. time ni aku rapat la ngan cikgu husni..(dia siap datang umah lg).. yang paling bes, time tue dia dpt baby gurl baru, dia namakan 'syifak..hehehe...'

1999: aku amik upsr... dpt la result cukup makan... g interview Maktab Mahmud Alor Star... tp x g i/vw SBP pn, cz time tue aku demam...

January 2000: Mendaftar diri di MMAS... bermula kisah hidupku di asrama... selaku pelajar sek agama, kena la pki tudung labuh... dok asrama bkn mudah utk aku cz huhuh 1st time kn.. da la time tue ic pn xde lg, cz br jer 12... time form1 n form2 aku dok dorm1.. mmg bes..akak2 dia baik2 jer... tp xlrt nk ingat sume nama utk dsenarai kt cni...

January 2002: pindah ke dorm5... dorm ni agk specel..hehehe... aku dok cni smpi form5...tiem form5 ramai la geng2 aku kt citu... form4: aku jadi Exco Ibadah(huhu, ak mmg rs dri ku xlayak)..tp da atas dasar amanah, terima jgk la aku... form5: akhirnya bertukar jawatan.. part plg aku suke... Exco Study..hehehe... aku sangat suker... cz stdy adalah fav aku.. tp org yg xknl ak xtau pn aku study ke x.. cz fav ak tdo time prep... jd burung antu..

acticity di asarama: start form3 aku men pingpong kt skul..time form5 aku plg actv.. xkre masa ak g men pingpong kt blik sukan, ngan najwa n kinah bserta dgn ust,yusuf, ust.mahadi, ust. shauqi, ust. akhyar, ust.firdaus.. dan sewaktu dgn ny...

persepsi junior kpd ku: k/syifak seorang yg agk sombong, xreti senyum...(btul ke x nth la..)

to be cont....

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home